با توجه به اينكه هر ساله از ده‌ها هزار پايان نامه در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري در ايران دفاع مي‌شود . سؤال اين است كه چرا اين پايان نامه‌ها تاثيري در وضعيت اقتصادي و علمي ايران ندارد؟ به‌نظر مي‌رسد كه اغلب اين پايان‌نامه‌ها با روند و كيفيتي انجام شده است كه از مسائل و مشكلات جاري جامعه به دور بوده و هيچ راه حلي براي تنگناهاي متعدد جامعه ارائه نمي‌دهد ادامه مطلب را در سایت خبرنگار  که دکتر ضیایی پرور نویسنده ان است بخوانید